Home / Overige / Kantoorartikelen en meubels

Kantoorartikelen en meubels

Iedereen gebruikt ze wel eens, kantoorartikelen. Of het nu gaat om printpapier, etiketten, labelwriters of dat het gaat om paperclips of nietmachines. Bij elk bedrijf zijn ze in grote aantallen aanwezig en hebben ze een zeer snelle omloopsnelheid. Dit komt onder andere doordat de meeste producten niet eeuwig meegaan, maar ook door het feit dat werknemers erg snel (onbewust?) geneigd zijn deze spullen mee naar huis te nemen.

Een Amerikaans onderzoek wees vorig jaar uit dat maar liefst 70% van de werknemers wel eens kantoorartikelen van hun werk mee naar huis namen. Dit kwam neer op een bedrag van 50 miljard dollar.

Kan dit niet minder?

Er zijn verschillende oplossingen die bedrijven hebben genomen om dit aantal omlaag te zien te krijgen. Zo zijn er tegenwoordig veel kantoorartikelen digitaal verkrijgbaar. Neem bijvoorbeeld de welkbekende gele etiketjes (post-its). Deze zijn nu digitaal te categoriseren op je computer. Zo heb je een duidelijk overzicht van je notities.

Kantoorartikelen uit een automaat?

Een andere oplossing vond het Amerikaanse Office Depot uit. Zij kwamen met het idee vending machines vol te stoppen met kantoorartikelen. Zo kan een werknemer zelf bepalen wanneer hij de behoefte aan kantoorartikelen heeft, en kan deze dan uit de automaat halen. Bedrijven kunnen ervoor kiezen om de automaat zelf in beheer te nemen, en betalen dan een leasebedrag per maand aan Office Depot. Zij zorgen er dan uiteraard wel voor dat de automaat elke maand bijgevuld wordt. Ook kunnen bedrijven ervoor kiezen het beheer geheel bij Office Depot te laten. Ze hebben er dan geen omkijken naar.

Toch is het zo dat kantoorartikelen normaal gesproken vrij weinig kosten, helemaal als je kijkt naar een webshop als Officecity.nl. Hier kun je voor lage prijzen grote aantallen kantoorartikelen tegen een zeer gunstig tarief bestellen. Zij leveren dagelijks allerlei kantoorartikelen naar bedrijven en particulieren.

About Business